Kip Caprese met gebakken courgette

Dit gerecht doet het altijd goed. Heerlijke kip met gesmolten kaas, tomaat en homemade pesto (zie recept) Je kan ook kiezen voor gemak en verse pesto uit de supermarkt halen. (Bekijk hiervoor de productenlijst, welke pesto dit is. Wij hebben er namelijk 2 gevonden die laag zijn in koolhydraten!)

Bij de kip Caprese serveren wij er gebakken courgette met knoflook bij, een heerlijke combinatie.

Eten er meer mensen mee die niet koolhydraatarm eten? Serveer er gekookte aardappelen bij en vergeet niet het recept te verdubbelen.

INGREDIËNTEN VOOR 1 PERSOON:

    • 2 kipfilets
    • 1 bol mozzarella
    • 1 eetlepel pesto
    • paar blaadjes basilicum
    • 1 courgette
    • 1 romatomaat
    • peper en zout

BEREIDING:

  • Verwarm de oven op 200 graden.
  • Maak horizontaal een inkeping in de kip, zodat je het kan gaan vullen.
  • Snijd de mozzarella in plakjes en doe 2 á 3 plakken tussen de kipfilet.
  • Smeer per kipfilet een halve eetlepel pesto over de mozzarella en doe daar een plakje tomaat op en 2 basilicumblaadjes. Prik met een saté-prikker de opening van de kipfilet dicht (zo loopt de vulling er minder goed uit!).
  • Bak de kipfilet kort aan in een koekenpan met wat boter, totdat ze goudbruin kleuren (de kipfilets hoeven nog niet gaar te zijn).
  • Doe de kipfilets in een ovenschaal en laat de kip 12 minuten gaar worden.
  • Snijd de courgette in dunne plakken en bak dit in een wokpan met wat boter op hoog vuur.
  • Bestrooi de courgette met knoflookpoeder en zout. Blijf omscheppen, totdat de courgette gaar is.
  • Check na de 12 minuten of de kip helemaal gaar is (afhankelijk van de dikte van de kip, het kan zijn dat de kip nog wat langer in de oven moet).

Eet smakelijk!

Koolhydraten: 4,7 kh.

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *

0

Your Cart