Homemade Pesto

Zelfgemaakte pesto is natuurlijk het allerlekkerst! Pesto is heerlijk voor over je koolhydraatarme pasta, over je salade, courgetti of wat dacht je van op je wrap (zie andere recepten)! Heel veelzijdig, en het verveelt nooit. En het fijne is dat pesto perfect past in een koolhydraatarm dieet/levensstijl, met maar 4,5 koolhydraten voor een heel potje!

INGREDIËNTEN:

  • 1 basilicum plantje
  • 1 handje pijnboompitten
  • 2 knoflookteentjes
  • 30 gram parmezaanse kaas
  • 60 ml olijfolie (een flinke scheut naar dikte)
  • snufje peper en zout

BEREIDING:

Rooster de pijnboompitten kort in een droge koekenpan. Haal de pijnboompitten direct uit de pan, en laat ze even afkoelen op een bordje. Pluk alle basilicumblaadjes (zonder takjes). Ontvel de knoflooktenen, en voeg ze samen met de basilicumblaadjes, pijnboompitten, en parmezaanse kaas in de keukenmachine.

Mix de ingrediënten in de keukenmachine tot een gladde massa door steeds kort te pulseren. Voeg beetje bij beetje de olijfolie toe.

Is de pesto nog wat flauw van smaak? Voeg dan wat extra peper en zout toe. Als het mengsel nog te dik is, kun je wat extra olijfolie toevoegen.

De pesto kan je ongeveer 3 dagen bewaren in de koelkast met een laagje olijfolie erop.

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *

0

Your Cart