Ei muffins

Deze ei muffins zijn lekker als ontbijt, lunch of gewoon als tussendoortje. De ei muffins zijn ook heerlijk als ze koud zijn, perfect dus voor onderweg of voor op het werk!

Mocht je niet zo van champignons houden, dan kan je dit altijd vervangen voor een ander soort koolhydraatarme groente. Wat dacht je van paprika, ui of prei?

Dit recept wordt stap voor stap uitgebeeld op de afbeeldingen onder aan de pagina.

INGREDIËNTEN VOOR 4 EI MUFFINS:

  • 4 eieren
  • 8 plakken bacon
  • Een handjevol spinazie
  • Een handjevol geraspte kaas
  • 1 tl bieslook
  • Optioneel: 2 a 3 champignons
  • Peper en zout

Benodigdheden:

Muffinvorm

BEREIDING:

  • Verwarm de oven op 180 graden.
  • Snijd de champignons in dunne plakjes.
  • Snijd de bacon in lange plakken (indien nodig). Doe een plakje bacon in elk van de 4 ingevette muffinvormen en maak er een soort kommetje van (zie afbeelding).
  • Hak de spinazie fijn, en verdeel dit samen met de champignons in de vormpjes.
  • Breek een ei in elke muffinvorm en breng op smaak met zout en peper.
  • Bak de ei-muffins in ongeveer 17 minuten in de oven, totdat het eiwit stevig is.
  • Serveer warm, en garneer eventueel met wat fijn gesneden bieslook

Koolhydraten: 1,3 per stuk

 

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *

0

Your Cart